
VAJON EGY NAP MIND ONLINE FOGUNK MŰALKOTÁSOKAT VÁSÁROLNI?
2018. október 12. 17.00
Beszélgetés
Más üzleti és fogyasztási ágazatokhoz hasonlóan az internet lassan, de biztosan a műtárgykereskedelmet is átformálja. A változás egyértelműen érezhető a műtárgypiacon: az elmúlt években sokszorosára nőtt az online eladások mennyisége, és az előrejelzések alapján a folyamat nem áll meg egyhamar, az ArtTactic kutatásai szerint 2021-re a duplájára nőhet az online műkereskedelem a világon. Jelentős befektetések révén fejlesztettek ki olyan online eladási platformokat, mint az Artspace, az Artsy vagy a Paddle8, a hagyományos aukciós házak pedig egyre több online aukciót hirdetnek meg. Eljött az idő, hogy belépjenek a piacra az Y-generáció tagjai, akik már sokkal magabiztosabban mozognak az internet világában. Vajon végérvényesen megváltoztatja-e a technológia a műtárgyvásárlási szokásokat? Vajon az online adásvétel lehetőségének hatására bővül-e a vevők köre olyan fogyasztói csoportokkal, amelyek nem is léteztek a piacon a 21. század előtt? Hogyan befolyásolja majd az új gyűjtők megjelenése a piacot? Hogyan választanak majd a kínálatból, és hogyan bonyolítják le a vásárlásokat? A változások valóban a tradicionális platformok – galériák, művészeti vásárok – eltűnését eredményezik majd, vagy azok képesek lesznek alkalmazkodni az új piaci kihívásokhoz és a változó vásárlói szokásokhoz (pl. saját új online platformokkal, új üzleti ágazat kialakításával, partnerkapcsolatokkal)?