
MIÉRT GYŰJTSÜNK FOTÓMŰVÉSZETET? ÉS HOGYAN VÁGJUNK BELE A VÁSÁRLÁSBA? A fotó alapúműalkotások gyűjtésének gyakorlati és nemcsak gyakorlati szempontjai
2020. október 25. 17.00
Beszélgetés
A kortárs műtárgypiacon egyre meghatározóbb szerepet játszik a fotóművészet, ugyanakkor sok gyűjtő
nehezen mer belevágni a fotó alapú művek vásárlásába. A fotóval kapcsolatban számtalan kérdés
foglalkoztatja a leendő és a gyakorlott gyűjtőket egyaránt, a potenciális vásárlók megnyugtatására mégis
kevés szó esik ezekről. A nyilvánvaló gyakorlati és más jellegű kihívások ellenére mégis egyre többen
vásárolnak és gyűjtenek fotót, gyakran inkább szenvedélyből, mint a részletek ismeretén nyugvó alapos
megfontolásból. Panelbeszélgetésünk kísérletet tesz, hogy bemutassa a fotóművészet vásárlása mögötti
motivációkat és megfontolásokat, illetve válaszokat keres arra, miként lehet eloszlatni a vásárlók jogos és
alaptalan félelmeit.
Miért és milyen akadályok, kérdések merülnek fel egy fotográfia megvásárlásakor? Mitől függ a fotó
maradandósága, az alkalmazott technikától vagy a felhasznált anyagtól? És ezek miről ismerhetőek fel?
Milyen tényezők határozzák meg egy fotó mint műtárgy értékét: a művészeti vagy technikai kvalitás, a
művész személye, a műtárgy egyedisége, sorozatszáma, vagy valami más? Ki és hogyan garantálja a
megvásárolt műtárgy értékét? Lehet-e hamisítani fotót, és ha igen, mire figyeljünk a hamisítványok
kiszűrése érdekében? Egyáltalán miért gyűjtsek fotót, ha úgy tűnik, ez több vesződséggel és kockázattal jár,
ráadásul az értéke is alacsonyabb?
Az élő beszélgetés ide kattintva lesz elérhető.

Tomasz Opitz
moderatorTomasz Opitz
Fotográfus, tulajdonos, TOBE Gallery - Budapest
.jpg&w=600&h=800)
Johan Vikner
résztvevőJohan Vikner
Kurátor és kiállítás producer, Fotografiska International - Stockholm

Barbara Ceferin
résztvevőBarbara Ceferin
Tulajdonos, Galeria Fotografija - Ljubjana